Wydział Funduszy Europejskich (FE)
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Funduszy Europejskich
Akapit nr 1 - brak tytułu
ul. Stary Rynek 1, II piętro (Ratusz – wejście A)
65-067 Zielona Góra
Sekretariat Wydziału
Patrycja Bączkowska
tel. 68 47 83 290, faks (+48) 68 47 83 298
Iwona Skowrońska - Zastępca naczelnika Wydziału
tel. (+48) 68 47 83 291
Czesław Fiedorowicz – główny specjalista – Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. EWT
tel. 68 45 64 955,
Referat projektów i współpracy zagranicznej
Monika Roszak – inspektor – tel. 68 47 83 294,
Anna Siemaszko – główny specjalista – tel. 68 47 83 295,
Rafał Jaworski – podinspektor – tel. 68 47 83 296,
Wiesław Jendraszyk – inspektor – tel. 68 47 83 297,
Anna Siemaszko – główny specjalista – tel. 68 47 83 295,
Rafał Jaworski – podinspektor – tel. 68 47 83 296,
Wiesław Jendraszyk – inspektor – tel. 68 47 83 297,
Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
Dominika Iwan – kierownik Biura ZIT – tel. 68 47 83 292,
Anna Adamska – inspektor – tel. 68 47 83 293,
Daria Śliwińska – Pawlak – główny specjalista – tel. 693 890 589,
Katarzyna Makarska - podinspektor - tel. 68 47 83 293,
Do głównego zakresu działania Wydziału Funduszy Europejskich należy realizacja
- zadań własnych miasta w zakresie inicjowania, koordynacji i monitorowania działań związanych z pozyskiwaniem przez miasto środków z funduszy UE i innych zewnętrznych źródeł finansowania projektów oraz współpraca z miastami partnerskimi
i bliźniaczymi – Referat projektów i współpracy zagranicznej
i bliźniaczymi – Referat projektów i współpracy zagranicznej
- zadań dotyczących obsługi Instytucji Pośredniczącej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na podstawie porozumienia z Instytucją Zarządzającą RPO – Lubuskie 2020 z dnia 3 sierpnia 2015 r. – Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
Do głównych zadań Referatu projektów i współpracy zagranicznej należy:
1) inicjowanie, koordynacja i monitorowanie działań związanych z pozyskiwaniem przez miasto środków z funduszy UE i innych zewnętrznych źródeł finansowania projektów;
2) współpraca z k.o.u. w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie projektów oraz rozliczaniu realizowanych projektów;
3) pomoc innym instytucjom miejskim oraz organizacjom pozarządowym w aplikowaniu
o środki unijne oraz konsultowanie propozycji projektów przedstawianych przez k.o.u.
i miejskie jednostki organizacyjne na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu;
o środki unijne oraz konsultowanie propozycji projektów przedstawianych przez k.o.u.
i miejskie jednostki organizacyjne na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu;
3a) realizowanie zadań wynikających z odrębnego zarządzenia regulującego zasady wdrażania funduszy;
4) organizowanie współpracy z miastami partnerskimi w zakresie inicjowania i realizacji projektów i innych wspólnych przedsięwzięć;
5) wspieranie zadań dotyczących polityki regionalnej, rozwoju lokalnego oraz integracji europejskiej;
6) udział w konsultacjach, spotkaniach informacyjnych i szkoleniach dotyczących programów operacyjnych, innych dokumentów programowych i aplikacyjnych oraz procedur wdrażania
i rozliczania projektów;
i rozliczania projektów;
7) prowadzenie merytorycznej pomocy dla pracowników urzędu w zakresie aplikowania
i realizacji projektów europejskich;
i realizacji projektów europejskich;
8) prowadzenie obsługi zespołu ds. pozyskiwania środków Unii Europejskiej;
9) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału.
Do głównych zadań Biura Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych należy:
- przygotowanie, monitorowanie i aktualizacja Strategii ZIT MOF Zielonej Góry oraz prowadzenie konsultacji społecznych Strategii ZIT MOF Zielonej Góry;
- wybór projektów w trybie konkursowym, w tym udział w opracowaniu propozycji kryteriów wyboru projektów przez IZ RPO uwzględniających zapisy RPO-L2020, ocena specyficzna projektów pod kątem zgodności ze Strategią ZIT w ramach Komisji Oceny Projektów (KOP), zatwierdzenie listy ocenionych projektów do dofinansowania wspólnie z IZ RPO, udzielanie informacji dotyczących zasad i kryteriów wyboru projektów;
- wybór projektów w trybie pozakonkursowym, w tym przedstawienie wstępnej listy projektów pozakonkursowych w Strategii ZIT podlegających identyfikacji przez IZ RPO na etapie opiniowania Strategii ZIT przez IZ RPO, udział w wypracowaniu propozycji kryteriów wyboru projektów przez IZ RPO uwzględniających zapisy RPO – L2020, co najmniej w zakresie zgodności ze Strategią ZIT, ocena specyficzna projektów pod kątem zgodności ze Strategią ZIT, zgłoszenie do IZ RPO gotowości do złożenia wniosków, prowadzenie monitoringu przygotowania projektów pozakonkursowych wskazanych w Strategii ZIT i przekazanie wyniku do IZ RPO;
- monitorowanie RPO-L2020, opracowywanie informacji oraz sprawozdania rocznego z realizacji RPO-L2020;
- uczestniczenie w bieżącej aktualizacji OFIP RPO-L2020 w części dotyczącej IP ZIT oraz współpraca z Instytucją Zarządzającą w zakresie badań ewaluacyjnych, analiz, ekspertyz prowadzonych lub zlecanych przez Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, ministerstwo właściwe ds. rozwoju regionalnego, Komisję Europejską, uczestnictwa w wywiadach i ankietach oraz konsultacji dokumentacji tworzonej w ramach i na potrzeby badań ewaluacyjnych, analiz, ekspertyz (dokumentacja tworzona na potrzeby badań, analiz, ekspertyz, raporty oraz dokumentacja opracowana w ramach badań, analiz, ekspertyz), w zakresie określonym przez IZ RPO;
- opracowanie Instrukcji Wykonawczej zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez IZ RPO, wraz ze ścieżką audytu;
- monitoring alokacji finansowej na realizację ZIT MOF ZG w ramach RPO-L2020;
- współpraca z koordynatorami gminnymi w zakresie realizacji mechanizmu ZIT;
- prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi i zamówieniami biura, w szczególności realizowanymi w ramach projektu finansowanego ze środków POPT 2014-2020.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Zielona Góra |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jerzy Wojtkowiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jerzy Wojtkowiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2007-03-15 12:41:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jerzy Wojtkowiak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2007-03-15 13:46:24 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jerzy Wojtkowiak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-10-02 09:02:53 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 21695 raz(y) |