Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Akapit nr - brak tytułu
Zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005r. /o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne/ (Dz.U. nr 64, poz. 565 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Ministrów z dnia 29 września 2005 r.w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. nr 200, poz. 1651) pragniemy poinformować, iż Urząd Miasta Zielona Góra uruchomił Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".
Ogólne
Działalność gospodarcza
- Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
- Zmiana wpisu w ewidencji działalności gospodarczej
- Zgłoszenie informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej
- Zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej
- Zamknięcie działalności gospodarczej
Zezwolenia
- Wniosek o wydanie zezwolenia jednorazowego na sprzedaż napojów alkoholowych od 4,5 proc do 18 proc alkoholu z wyjątkiem piwa
- Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 proc alkoholu i piwa
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych od 4,5 proc alkoholu
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu do 4,5 proc i piwa
- Udzielenie zezwolenia na wyprzedaż detaliczną napojów alkoholowych
- Udzielenie Udzielenie zezwolenia na wyprzedaż hurtową napojów alkoholowych pow 18 proc alkoholu
- Udzielenie zezwolenia na wyprzedaż hurtową napojów alkoholowych do 18 proc alkoholu
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych do 4,5 proc alkoholu i piwo
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaz hurtową napojów alkoholowych od 4,5 - 18proc alkoholu bez piwa
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaz hurtową napojów alkoholowych powyżej 18 proc alkoholu
Rejestr wyborców
W celu złożenia elektronicznego wniosku dostępnego na elektronicznej platformie administracji publicznej ePUAP w katalogu usług właściwej terytorialnie gminy.
Do złożenia elektronicznego wniosku nie jest wymagane posiadanie podpisu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym certyfikatem kwalifikowanym. Jednakże osoba, która złoży niepodpisany wniosek elektroniczny, zostanie wezwana w ciągu 3 dni przez organ gminy w celu podpisania dokumentu.
W celu skorzystania z tej możliwości, należy posiadać własne konto na ww. platformie. Dodatkową zaletą własnego konta jest elektroniczna skrzynka podawcza, która umożliwi Państwu komunikację z organami administracji. Posiadacze elektronicznego podpisu mogą wnioskować o wydanie zaświadczenia w postaci elektronicznej.
Po złożeniu elektronicznego dokumentu otrzymają Państwo Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Opis procedury:
- Aby założyć konto na platformie ePUAP należy na stronie www.epuap.gov.pl w prawym górnym rogu wybrać opcję "załóż konto" i postępować zgodnie z umieszczoną tam procedurą.
- Kolejnym krokiem, zalogowanego użytkownika platformy, jest wyszukanie w katalogu usług, w liście usług według podziału terytorialnego, odpowiedniego formularza, np. będąc mieszkańcem Zielonej Góry należy kolejno wybrać:
- Katalog usług
- Lista wszystkich usług wg Podziału terytorialnego
- WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
- Powiat M. Zielona Góra
- Urząd Miasta Zielona Góra
- Wniosek...
- Pola w formularzu opatrzone są pomocą kontekstową, co ułatwia wypełnienie pól. Podpowiedzi dostępne są po kliknięciu na znak zapytania umieszczonego po prawej stronie danego pola. W przypadku błędnego wypełnienia bądź pominięcia obowiązkowego pola pojawi się czerwony wykrzyknik "!", informujący o zaistniałej nieprawidłowości, którą należy poprawić.
- W przypadku chęci otrzymania na elektroniczną skrzynkę podawczą zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i, lub zaświadczenia o nadaniu nr Regonu w postaci elektronicznej należy zaznaczyć odpowiednią opcję - check box.
- Po wypełnieniu wymaganych pól w formularzu i zweryfikowaniu prawidłowości umieszczonych danych, należy zapisać dokument posługując się przyciskiem "zapisz" (funkcje obsługujące formularz znajdują się w górnej części okna usługi).
- W przypadku posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego, z weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym, należy podpisać zwizualizowany wniosek, co umożliwia przycisk "podpisz".
- Prawidłowo wypełniony dokument należy wysłać przy pomocy przycisku "wyślij". Wykonując kolejno wyżej zamieszczone kroki dokument zostanie dostarczony na elektroniczną skrzynkę podawczą wybranego urzędu.
Ze względu na 30 minutowy czas trwania sesji, sugerujemy okresowe zapisywanie dokumentu za pomocą przycisku "zapisz".
Umieszczone na stronie głównej ePUAP, w zakładce pomoc, instrukcje użytkownika umożliwią Państwu swobodnie poruszanie po platformie.