Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
INFORMACJE OGÓLNE
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2007-05-08 11:50:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
SIEDZIBA WYDZIAŁU:
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
Sekretariat wydziału - VII piętro, pok 717, +48 068 4564717; +48 068 4564755
Biuro Obsługi Interesanta - parter, stanowisko nr 2, 068 4564830
65-424 Zielona Góra
Sekretariat wydziału - VII piętro, pok 717, +48 068 4564717; +48 068 4564755
Biuro Obsługi Interesanta - parter, stanowisko nr 2, 068 4564830
REGULAMIN WEWNĘTRZNY
ZARZĄDZENIE NR 483/07 PREZYDENTA MIASTA ZIELONA GÓRA z dnia 24 kwietnia 2007 r.
Do głównych zadań Wydziału Geodezji i Gospodarowania Mieniem należy:
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą i oddawaniem w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność miasta oraz Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości niezbędnych do wykonywania zadań statutowych miasta;
- prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem, wynajmowaniem, użyczaniem, oddawaniem w trwały zarząd oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości stanowiących własność miasta i Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem nieruchomości miasta i Skarbu Państwa w celu wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych na nieruchomości sąsiedniej;
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem nieruchomości miasta i Skarbu Państwa w celu zakładania i przeprowadzania podziemnych, naziemnych lub nadziemnych urządzeń infrastruktury technicznej;
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw dotyczących nieruchomości miasta we wspólnotach mieszkaniowych;
- prowadzenie spraw z zakresu nadawania nazw ulicom, placom, rondom, osiedlom oraz numeracji porządkowej nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą granic administracyjnych miasta;
- prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem projektów podziału nieruchomości, przeprowadzaniem rozgraniczeń oraz wznowień granic nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i podziałem nieruchomości;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości;
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci technicznego uzbrojenia terenu;
- prowadzenie geograficznego systemu informacyjnego dla obszaru miasta;
- zakładanie osnów szczegółowych oraz ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej miasta;
- prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- prowadzenie spraw związanych z Miejskim Funduszem Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;
- dysponowanie przyznanymi dotacjami z funduszy celowych;
- prowadzenie spraw związanych z rekompensatą za mienie nieruchome pozostawione poza granicami państwa;
- prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości oraz zwrotem nieruchomości wywłaszczonych;
- prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, zootechniki, ubezpieczenia społecznego rolników, wyłączenia z produkcji rolnej i leśnej, ochrony gruntów rolnych i leśnych, klasyfikacji glebowo-rolniczej oraz rekultywacji gruntów;
- wykonywanie zadań związanych z nadawaniem i regulacją stanu prawnego gospodarstw rolnych pochodzących z reformy rolnej i osadnictwa;
- prowadzenie spraw z zakresu pracowniczych ogrodów działkowych;
- prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi;
- prowadzenie szczegółowej ewidencji mienia komunalnego i Skarbu Państwa w zakresie spraw prowadzonych przez wydział;
- prowadzenie katastru (nieruchomości oraz uzbrojenia terenu);
- prowadzenie spraw z zakresu roszczeń kościołów i związków wyznaniowych;
- reprezentowanie prezydenta i starosty przed sądami powszechnymi w zakresie spraw wieczysto księgowych- księgowych i innych, na podstawie udzielonych pełnomocnictw;
- organizowanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- zlecanie usług na prace geodezyjne i opinie szacunkowe;
- egzekucja administracyjna obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie spraw prowadzonych przez wydział;
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów za stawianie reklam na gruntach komunalnych z wyłączeniem dróg publicznych i wewnętrznych;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem lokalizacji dróg publicznych w zakresie działania wydziału;
36a. prowadzenie spraw związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego na podstawie odrebnych przepisów;
37. współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich w zakresie pozyskiwania i realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
38. redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału.
38. redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału.