Wydział Oświaty i Spraw Społecznych (WO)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2006-06-23 08:46:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
ul. Zachodnia 63 a
65-552 Zielona Góra
tel.: (+48) 68 45 64 975
fax: (+48) 68 45 64 976
email:
65-552 Zielona Góra
tel.: (+48) 68 45 64 975
fax: (+48) 68 45 64 976
email:
Naczelnik: - Jarosław Skorulski
Z-ca naczelnika: - Lidia Gryko
tel. (+48) 68 45 64 975
tel. (+48) 68 45 64 975
GŁÓWNY SPECJALISTA DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - Krzysztof Woźniak
ul. Długa 13
tel / fax 68 / 45 29 883
tel / fax 68 / 45 29 883
ZADANIA WYDZIAŁU
Do głównych zadań Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych należy:
- wykonywanie zadań związanych z zakładaniem, prowadzeniem i nadzorowaniem przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz placówek oświatowo-wychowawczych, kształcenia ustawicznego i praktycznego, doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno - pedagogicznej, ośrodka dokształcania zawodowego, bursy szkolnej;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz nadawanie uprawnień szkół publicznych szkołom niepublicznym;
- kontrolowanie spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku od 16 do 18 lat;
- udzielanie pomocy materialnej uczniom;
- kierowanie dzieci i młodzieży do kształcenia specjalnego w przedszkolach, szkołach i ośrodkach;
- kierowanie młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii;
- wykonywanie zadań organu prowadzącego wynikających z Karty Nauczyciela;
- nadzorowanie działalności żłobków miejskich, Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Promyk” i Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw w zakresie realizacji ich zadań statutowych;
- koordynowanie realizacji programów z zakresu profilaktyki, terapii i promocji zdrowia;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością Pełnomocnika ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów społecznych, a w szczególności przeciwdziałania patologiom społecznym;
- koordynowanie zadań realizowanych przez Centrum Integracji Społecznej w zakresie zatrudnienia socjalnego;
- współpraca i obsługa biurowa Społecznej Rady Konsultacyjnej ds. Zdrowia;
- prowadzenie spraw z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych;
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
- koordynacja realizacji zadań remontowych w podległych miejskich jednostkach organizacyjnych o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 60.000 euro;
- pomoc, doradztwo i udział w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych miejskich jednostek organizacyjnych podległych lub koordynowanych przez wydział;
- prowadzenie szczegółowej ewidencji mienia komunalnego w zakresie spraw prowadzonych przez wydział;
- współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich w zakresie pozyskiwania i realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału.
PROWADZONE REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA
REJESTRY
1. Rejestr byłych pracowników oświaty z lat 1945-1993 pokój 314.
Sposób udostępniania danych: na podstawie złożonego wniosku, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych
EWIDENCJE
1. Ewidencja szkół i placówek niepublicznych pokój 315.
Sposób udostępniania danych: Ewidencja szkół i placówek niepublicznych dostępna jest na stronie internetowej miasta www.zielona-gora.pl
2. Ewidencja uczniów spełniających obowiązek nauki pokój 313
Sposób udostępniania danych: zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
ARCHIWA
1. Archiwum dokumentacji medycznej ul. S. Wyszyńskiego 99, czynne we wtorek i czwartek w godz. 7- 9; tel. 3236886
Sposób udostępniania danych: zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.