ˆ

Biuro Zarządzania Kryzysowego (ZN)

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Biuro Zarządzania Kryzysowego

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2007-03-15 13:36:58

Akapit nr 1 - brak tytułu

Sekretariat  - pokój 204
65-074 Zielona Góra  ul. Kasprowicza 3
tel.: (+48) 68 45 75 653,
fax - (+48) 68 45 75 654
email.:
 
 
Centrum Zarządzania Kryzysowego - tel. 68 45 75 640
 
Do głównego zakresu działania Biura Zarządzania Kryzysowego należą sprawy bezpieczeństwa publicznego, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, obronne, akcja kurierska, współdziałanie z ochotniczą strażą pożarną oraz ze służbami, inspekcjami i strażami.
 
W skład Biura Zarządzania Kryzysowego wchodzą:
  1. stanowisko ds. planowania cywilnego
  2. stanowisko ds. zarządzania kryzysowego;
  3. stanowisko ds. obronnych;
  4. stanowisko ds. logistyki;
  5. stanowisko ds. bezpieczeństwa publicznego;
  6. Pełnomocnik ds.Ochrony Informacji Niejawnych
 
Biuro Zarządzania Kryzysowego jako komórka organizacyjna urzędu realizuje zadania własne gminy, zlecone z zakresu administracji rządowej oraz o charakterze ponadgminnym.
Biuro realizuje również zadania w zakresie zwierzchnictwa prezydenta nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami, z wyłączeniem Powiatowego Urzędu Pracy, współpracując z:
  1. Policją;
  2. Strażą Pożarną;
  3. Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Zielonej Górze;
  4. Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Zielonej Górze.
 
Biuro Zarządzania Kryzysowego współpracuje ponadto ze Strażą Graniczną w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego.
 
Do głównych zadań Biura Zarządzania Kryzysowego należy:
 
  1. koordynowanie prac związanych z organizacją systemu zarządzania kryzysowego;
  2. ustalanie procedur reagowania kryzysowego;
  3. kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej na terenie miasta;
  4. opracowywanie, aktualizacja oraz realizacja:
  5. planu reagowania kryzysowego,
  6. planu obrony cywilnej miasta;
  7. organizowanie szkoleń i ćwiczeń w zakresie obrony cywilnej oraz sprawowanie nadzoru nad ćwiczeniami i szkoleniami prowadzonymi przez instytucje i przedsiębiorców;
  8. organizowanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności;
  9. organizowanie systemu łączności w sytuacjach kryzysowych;
  10. koordynowanie zadań obrony cywilnej realizowanych przez instytucje i przedsiębiorców;
  11. zapewnienie współdziałania jednostek organizacyjnych administracji samorządowej, instytucji i przedsiębiorców w zakresie zapobiegania zagrożeniom;
  12. sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  13. planowanie, organizacja i przygotowywanie ewakuacji (przyjęcia) ludności;
  14. określanie zasad i zakresu współpracy przygranicznej w dziedzinie ochrony ludności;
  15. prowadzenie spraw obronnych urzędu;
  16. nadzorowanie i koordynowanie spraw obronnych prowadzonych przez jednostki organizacyjne urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
  17. realizacja zadań wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej;
  18. współpraca ze służbami, inspekcjami i strażami;
  19. współpraca i obsługa administracyjno-biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w Mieście Zielona Góra;
  20. współpraca z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami oraz Fundacją „Bezpieczne Miasto” w zakresie wspierania działań mających na celu podniesienie bezpieczeństwa publicznego mieszkańców miasta;
  21. współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich w zakresie pozyskiwania i realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
  22. redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału.
 

Akapit nr 2 - brak tytułu

Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnych - Włodzimierz Merda
ul. Boh. Westerplatte 11 
65 - 424 Zielona Góra
VIII p., pokój nr 806
tel.: (+48) 68 45 39 161
fax: (+48) 68 45 39 163
 
Zadania pełnomocnika
  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
  2. zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;
  3. zapewnienie ochrony fizycznej informacji niejawnych w urzędzie;
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  5. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
  6. opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji;
  7. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  8. prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych urzędu.
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Miasto Zielona Góra
Osoba, która wytworzyla informację: Jerzy Wojtkowiak Data wytworzenia informacji: 2007-03-15 13:36:58
Osoba, która odpowiada za treść: Jerzy Wojtkowiak Data wprowadzenia do BIP 2007-03-15 13:36:58
Wprowadził informację do BIP: Jerzy Wojtkowiak Data udostępnienia informacji: 2007-03-15 13:44:36
Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Rutkowski Data ostatniej zmiany: 2016-07-08 10:12:29
Artykuł był wyświetlony: 12761 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Zielona Góra
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu