e-Urząd
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wnoszenie pism do Urzędu w postaci elektronicznej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2006-06-22 13:32:50 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, mogą być wnoszone do urzędu w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie e-PUAP (art. 63 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego)
Więcej informacji: Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Skargi i wnioski w formie elektronicznej można wnosić za pomocą poczty elektronicznej (§ 5 rozporządzenia w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków)
adres:
Petycje w formie elektronicznej można wnosić za pomocą środków komunikacji elektronicznej
adres:
Może być ona opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję (art. 4 ustawy o petycjach)
Wnioski o udostępnienie informacji publicznej można wnosić za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej - Dz.U. z 2016 r. poz. 1764 z późn.zm.)
adres:
Udostępnia się ogólny adres poczty elektronicznej Urzędu Miasta
adres:
Uwaga!
Pisma skierowane na ogólny adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania.
W przypadku gdy w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny, przesyłki złożone w ten sposób uważa się za wniesione nieskutecznie.
Wymagania dla podania wniesionego w formie dokumentu elektronicznego (art. 63 § 3a, § 3b, § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego):
- musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
- musi zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
- musi zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
- maksymalny rozmiar wiadomości e-mail zawierającej dokument elektroniczny wraz z załącznikami, nie powinien przekraczać 20MB,
- maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami jest ograniczony pojemnością dostarczonego nośnika danych.
- dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
- dokumenty elektroniczne przyjmuje się na następujących elektronicznych nośnikach danych: : pendrive USB , płyta CD-ROM lub DVD lub nośnikach danych niewymagających posiadania przez Urząd dodatkowego wyposażenia jednostek PC;
- informatyczny nośnik danych powinien być trwale oznakowany w sposób pozwalający na jego jednoznaczną identyfikację;
- w celu zapisania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru, dla dostarczonych na nośniku dokumentów elektronicznych, stosuje jako następujące nośniki danych: pendrive USB , płyta CD-ROM lub dodatkowy informatycznym nośniku danych dostarczonym przez doręczającego niewymagających posiadania przez Urząd dodatkowego wyposażenia jednostek PC
- format danych przyjmowanych dokumentów elektronicznych określa załącznik do rozporządzenia z dnia 14 września 2011 r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 971 z późn zm.)